Forgot Password
Pentax Camera Forums Home
 

Reply
Show Printable Version Search this Thread
02-17-2011, 07:39 PM   #1
Inactive Account




Join Date: Feb 2011
Location: Québec
Photos: Albums
Posts: 8
What lens to choose?

Staff note: This post may contain affiliate links, which means Pentax Forums may earn a small commission if a visitor clicks through and makes a purchase. If you would like to support the forum directly, you may also make a donation here.


Bonjour,
je suis nouveau sur le forum. Je viens de me procurer mon premier appareil photo un K-R et je suis très embarrassé... Je me pose pleins de question par rapport à l'équipement. Ayant un budget assez restreint, je regarde un peut partout pour trouver des * DEAL* pour les objectif, mais ce ne sont pas toujours des PENTAX alors je voulais savoir si je pouvait mettre n'importe quelle lentille de n'importe quelle marque dessus !! Sinon je voulais aussi savoir si je pouvait mettre des vieilles lentilles qui dates d'une dizaine d'année que mon père avait dans le temps en mode manuel?
Comme exemple d'objectif que je ne sais pas s'il ferait dessus : Nikon Canada
NEW TAMRON 70-300mm Di LD LENS f/ Pentax K-x K-5 K-r on eBay.ca (item 120670360406 end time 11-Mar-11 14:05:32 EST)


P.S. les vieux objectifs sont des vivitar .

Merci !

02-17-2011, 08:45 PM   #2
Pentaxian
SpecialK's Avatar

Join Date: Dec 2006
Location: So California
Photos: Gallery
Posts: 16,480
Bon jour, mon ami.

You can use lenses that says for "Pentax" or "PK". Some older ones might be manual focus and/or manual aperture. Many people like them. "Screw-mount" or "m42" is another designation for them, and they screw into an adaptor that then fits into the camera. You should get a true Pentax adaptor and not cheap imitation. One problem to look out for is the Ricoh lens that has a small pin on the back that makes it not want to come off the camera.

You should look at the "Lenses" database on this forum
02-18-2011, 03:21 PM   #3
Inactive Account




Join Date: Feb 2011
Location: Québec
Photos: Albums
Posts: 8
Original Poster
OK !! merci
les vieux objectifs *fit* dessus et je vois dans le viseur lorsque je zoom mais je ne peut pas poser il n'y a aucun déclic qui se fait... et pour les adaptateur sont t'il nécessaire même pour un objectif d'un autre dslr comme chez nikon ou canon ?? vont-il se parler avec les connexions ?

merci
02-18-2011, 06:58 PM   #4
Pentaxian
SpecialK's Avatar

Join Date: Dec 2006
Location: So California
Photos: Gallery
Posts: 16,480
The translator made a mess of your last post. "Objectif" (en francais) is translated as a "goal" (en Anglais) rather than "lens".

I'm guessing at the rest of the post...

If you use the m42 --> adaptor, there is no connection or communication between the camera and lens. The lens is totally manual operation.

Do not use Canon or Nikon lenses.

02-18-2011, 11:28 PM   #5
Veteran Member
K57XR's Avatar

Join Date: Feb 2011
Location: Colorado, USA
Posts: 830
Hello sam9985,

I hope the English to French translator will do a better job…

I’m guessing this is what you meant:

Old lens fit on the camera but it will not take pictures.
  • To use old manual lens with your K-r you need to change the aperture ring setting.
  • (Please refer to your K-r operating manual)
  • Go to Custom Setting C4….pages 89-90
  • Go to number 22 (Use Aperture Ring) then Select number 2 (Permitted)…page 314

M42 lens to Pentax K adapter – this is only for Pentax cameras and will not work on Canon or Nikon dSLR and lenses.

I have no experience with using M42 lens on Canon or Nikon but I believe the adapters for them exist.

For the Tamron you can read reviews here:
https://www.pentaxforums.com/userreviews/Tamron-AF-70-300mm-F-4-5.6-Di-LD-MACRO-F2-for-Pentax.html

Cheers!
02-26-2011, 11:05 PM   #6
Forum Member
mireille's Avatar

Join Date: Jan 2008
Location: Montreal , Quebec
Posts: 72
Salut et bienvenue!

Il faut mettre des objectif pentax ou compatibles pentak PK

le objectif manuels de Pentak sont mentionnée PK pour ta monture et peuvent être utilisés sans problèmes.
Les objectif plus récents auto-focus sont mentionnés comme suit:
Fa
Dfa
Da


Si tu peux te procurer le petit 50-200 que tu regardais dans le marketplace, c'est un bon objectif et le prix demandé est vraiment une aubaine.

Ici c'est un excellent endroit pour trouver du bon matériel provenant de personnes de confiances lorsqu'ils sont connus sur le forum.
Avant de faire un achat ailleurs, tu peux venir à nouveau vérifer et demander des opinions. tu seras bien conseillé.
Bonne chance

Last edited by mireille; 02-26-2011 at 11:11 PM. Reason: Misunderstood of a question
02-27-2011, 07:37 AM   #7
Inactive Account




Join Date: Feb 2011
Location: Québec
Photos: Albums
Posts: 8
Original Poster
Merci beaucoup Mireille.

Mais les vieux objectifs font sur mon appareil mais je ne peut poser est-ce que je doit absolument avoir un adaptateur quand même ou bien j'ai juste à changer les ajustements dans l'appareil.

02-27-2011, 07:54 AM   #8
Veteran Member




Join Date: Dec 2008
Location: Roodepoort, South Africa
Photos: Gallery | Albums
Posts: 3,561
You only need an adapter for non-PK lenses (like the old M42 Takumars).

And as SpecialK already mentioned, be careful with PK-lenses that have the infamous Ricoh pin; I think they're often marked with PK/R
02-28-2011, 04:25 PM   #9
Forum Member
mireille's Avatar

Join Date: Jan 2008
Location: Montreal , Quebec
Posts: 72
QuoteOriginally posted by sam9985 Quote
Merci beaucoup Mireille.

Mais les vieux objectifs font sur mon appareil mais je ne peut poser est-ce que je doit absolument avoir un adaptateur quand même ou bien j'ai juste à changer les ajustements dans l'appareil.
Sam , franchement si tu commences en photographie , il serait mieux d'avoir des objectifs plus modernes et qui te permettent l'exposition et focus automatique.

Tu as de vieux objectifs avec monture PK qui sont compatibles mais ne te permettent pas d'autofocus,

Tu dois aller dans ton menu et autoriser utilisation bague diaphragme
Lorsque tu mettras l'objectif et ouvrira l'appareil, il te demandera la longueur focale que tu devras choisir cela pour régler la stabilisation selon l'optique.

Ensuite tu devras travailler en mode priorité ouverture et choisir ton ouverture sur la bague de diaphragme et ton appareil trouvera la bonne vitesse.
C'est vraiment pas l'idéal pour un débutant sans professeur.

Si tu peux procures-toi des objectif tout à fait bien pour moins de 100$ soit 18-55 et 55-200 pentax et tu couvrira les focales dont on se sert le plus. Et tu auras touts les automatismes.

Bonne chance.
02-28-2011, 04:44 PM   #10
Forum Member
mireille's Avatar

Join Date: Jan 2008
Location: Montreal , Quebec
Posts: 72
Sam,

Il y a ces deux objectif a vendre ici sur le forum

https://www.pentaxforums.com/forums/photographic-equipment-sale/134696-sale-p...-flash-us.html

Le 18-55 est excellent
et le 50-200 très bien en fermant un peu l'ouverture.
Pour moins de 200$ .

Personnellement c'est ce que je prendrais pour commencer - d'ailleurs j'ai commencé en Pentax avec ces 2 objectifs.

Last edited by mireille; 02-28-2011 at 04:48 PM. Reason: grammar
02-28-2011, 10:01 PM   #11
Veteran Member




Join Date: Dec 2008
Location: Roodepoort, South Africa
Photos: Gallery | Albums
Posts: 3,561
Beste Mireille,

kun je alstublieft Engels gebruiken. Niet iedereen verstaat Frans.

Bij voorbaat dank

03-02-2011, 05:50 PM   #12
Forum Member
mireille's Avatar

Join Date: Jan 2008
Location: Montreal , Quebec
Posts: 72
liewe sterretje


Het jy al gesien die klein vertaal bar op die top van die forum - net een kliek
Die man is nie Engels praat nie en 'n tegniese vraag oor die toerusting is dit belangrik om die taal te verstaan.
Die vertaler is baie nuttig.


I just used it - it is very funny


Bye bye
03-02-2011, 06:29 PM   #13
Site Supporter
Site Supporter
Douglas_of_Sweden's Avatar

Join Date: Apr 2008
Location: Stockholm
Photos: Gallery
Posts: 3,374
Behave yourself, or I will start posting in Swedish.

The forum rules actually says "If you are going to post non-English on these forums, please enable the automatic translation system."

Les règles du forum dit: "Si vous allez poster non-anglais sur ces forum, s'il vous plaît activer le système de traduction automatique."

I realise the translation failed miserably in the case of "objectife", an important word on a camera forum. Sorry! I will ask Adam if that can be fixed.

Je sais que la traduction a échoué lamentablement dans le cas de "objectife", un mot important sur un forum photo. Désolé! Je vais demander à Adam si cela peut être fixé.
03-02-2011, 10:53 PM   #14
Forum Member
mireille's Avatar

Join Date: Jan 2008
Location: Montreal , Quebec
Posts: 72
Is it to be fixed in the default language or another function?

Thank you.

Last edited by mireille; 03-02-2011 at 10:56 PM. Reason: modified question
03-03-2011, 12:31 AM   #15
Banned




Join Date: Mar 2011
Posts: 7
I hope this forum can divide into different language
Reply

Bookmarks
  • Submit Thread to Facebook Facebook
  • Submit Thread to Twitter Twitter
  • Submit Thread to Digg Digg
Tags - Make this thread easier to find by adding keywords to it!
des, k-mount, k-r, pentax lens, quelle, si, slr lens
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New Lens for my Kx - Help Choose! Braciola Pentax SLR Lens Discussion 9 10-15-2010 02:57 AM
Help to choose lens Eriksons Troubleshooting and Beginner Help 15 09-11-2009 10:02 AM
Help me choose my new lens... bluebronco Pentax SLR Lens Discussion 14 07-08-2008 06:44 PM
Help me choose a lens! FckShoes Pentax SLR Lens Discussion 12 03-25-2008 12:13 PM
Help me choose a lens! bigburb Pentax SLR Lens Discussion 10 10-31-2006 07:33 PM



All times are GMT -7. The time now is 04:33 PM. | See also: NikonForums.com, CanonForums.com part of our network of photo forums!
  • Red (Default)
  • Green
  • Gray
  • Dark
  • Dark Yellow
  • Dark Blue
  • Old Red
  • Old Green
  • Old Gray
  • Dial-Up Style
Hello! It's great to see you back on the forum! Have you considered joining the community?
register
Creating a FREE ACCOUNT takes under a minute, removes ads, and lets you post! [Dismiss]
Top